Damian19840, witaj
głębokość bieżnika opony-jaki dobry?
Zwiń
X
-
głębokość bieżnika opony-jaki dobry?
witam!
Ludzie sprzedając opony letnie (używane) piszą, że głębokość bieżnika jest np.6 mm.
Napiszcie mi proszę jaka powinna być głębokość bieżnika by mówić o dobrej oponie używanej.
A tak wogóle to nowa opona jaką ma głębokość bieżnika?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
ok 8mm. Ale ja nie polecam kupowania używanych opon. To jest jeden z elementów który łączy pojazd z podłożem. Co z tego, że opona ma 7mm bieżnika jak jest z 2000roku...
jak już chccesz kupowac używaną to zwróć uwagę na rok produkcji itp.
pozdrOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
rozumiem że te 8 mm to mają nowe opony,tak?
Czyli jakieś 6-7mm to są jeszcze do użytku. Wiem że używane opony to nie to co nowe ale może kupie felgi z oponami i zastanawiam się czy na tych oponach przejeżdżę jeden sezon. oczywiście zwrócę uwagę na date produkcji opon.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
znalazłem fajną oferte orginalnych felg 16" Skoda z oponami Pirelli P6000 o rozmiarze 205/55/r16 i tak sie zastanawiam nad kupnem...
Miałem zamiar w przyszłym m-cu kupić nowe opony letnie ale jeżeli te opony na tych felgach do kupienia byłyby dobre to warto jest sie zastanowić i odłożyć kupno nowych opon na za rok. Czekam tylko na informacje od sprzedającego o stanie tych opon, bo felgi są fajne i chyba dobre.
Dodam że ja mało jeżdżę bo ok 8-10 tys.km/rocznie.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, to nie ważne ile jeździsz chodzi o bezpieczeństwo przede wszystkim a na tym nie warto oszczędzać. Ale jeśli oponki będą ok to nie ma sensu ich oczywiście wyrzucać. Nie przekreślam wszystkich opon używanychOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Temat rzeka. Najprosciej to wez te felgi co ci sie podobaja i podjedz to warsztatu oponiarskiego i wrzuc je na maszyne. Pracownik warsztatu powie Ci czy felgi i opony sa cos warte czy nie. Samemu to raczej nic nie zobaczysz, a na maszynie wyjdzie szydlo z worka.
Dodam tutaj ze glebokosc bieznika to jedna strona medalu, ale jest ta druga bardziej niebezpieczna czyli bicie opon, pekanie kordu itd.
Reasumujac, wkladaj kolka do bagaznika i jedz z nimi do oponiarza.M47N2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpDodam że ja mało jeżdżę bo ok 8-10 tys.km/rocznie.
I obowiązkowo przy używanych sprawdź datę produkcji, a stan obadasz organoleptycznie, nic więcej nie wyczarujesz.
Poza tym jak jest możliwość sprawdzenia, to tak jak AndiT, napisał ... Maszyna wszystko pokaże, równa-nierówna.Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
zurcio, dokładnie na maszynie tylko to można sprawdzić. reszta tylko okiem obadaćOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Sprawdź date
Jeśli data jest 07 albo 08 i beżnika jest 6 - 7 mm to mozesz smialo jezdzic na oponach.
Jak nie ma guzów ani nie są scięte z którejś strony to spokojnie jeździj.
Bo na dobrą sprawe po co wymieniać opony skoro rocznik jest ok i jej stan też.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Na oponie jest cos takiego jak znacznik TWI ( tyre wear indicator) , jest to taki szescianik gdzies na boku rowka, mozna go latwo odnalezc , gdyz na boku opony ,ponizej tego miejsca jest napis TWI.
Po tym mozna latwo odczytac stan opony... :wink: Jezeli wysokosc rowka jest rowna wysokosci TWI ,to opona jest zurzyta ..
W zimowych oponach oprocz TWI jest jeszcze TUN - czyli wskaznik przczepnosci na sniegu. Jest on wyzszy od TWI , nie pamietam o ile ... ale gdy rowek opony zrowna sie z TUNem , opona ma pogorszone trzymanie na sniegu , ale w niskich temp . zachowuje sie poprawnie. :roll:miauuuuuuuuuuu!
O1 SLX
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakSprawdź date
Jeśli data jest 07 albo 08 i beżnika jest 6 - 7 mm to mozesz smialo jezdzic na oponach.
Jak nie ma guzów ani nie są scięte z którejś strony to spokojnie jeździj.
Bo na dobrą sprawe po co wymieniać opony skoro rocznik jest ok i jej stan też.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
minimalna głębokość bieżnika w RP to 1,6mm. Jezeli w punktach TWI opona jest łysa(nie ma żadnego wgłębienia to opna jest do d....) Ważne jest jeszcze równomierne zużycie opny na całej szerokości, popularnie zwane ścinanie opon, jak również wiek opony. Opona może mieć 0km przebiegu ale jeżeli jest starsza jak 5 lat przynajmniej tak jest w Niemczech... w Polsce przyjmowało się do niedawna jeszcze max 10 lat
Nowa opona ma zwykle ok. 8 mm bieżnika. Według zaleceń praktycznych producentów ogumienia, minimum dla opony zimowej to 4 mm, a dla opony letniej – 3 mm. Kodeks określa dolną granicę bezpieczeństwa jednakowo dla wszystkich opon na poziomie 1,6 mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniaklukasz3112, ale pisałem że jeśli rocznik jest ok to można jeździć
Ja widziałem nowe opony z 98 roku i ludzie kupowali bo były sporo tańsze.
Opona to podstawa bezpieczeństwa, bez względu na ilość przejeżdżanych km w roku !!!
Komentarz
-
-
Michelin podaje ze opona jest nowa do 5 lat od daty produkcji.
Czyli jak lezy w sklepie powiedzmy 4 lata nie jest uzywana to kupujac ja kupujesz w pelni sprawna itd. opone.
Czyli w tym przypadku opona z roku 2004 w zwyz sprzedawana w sklepie jest nowa.
Chodzi o to ze przez ten okres guma zachowuje swoje parametry i wlasciwosci.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DamianjgMichelin podaje ze opona jest nowa do 5 lat od daty produkcji.
Czyli jak lezy w sklepie powiedzmy 4 lata nie jest uzywana to kupujac ja kupujesz w pelni sprawna itd. opone.
Czyli w tym przypadku opona z roku 2004 w zwyz sprzedawana w sklepie jest nowa.
Chodzi o to ze przez ten okres guma zachowuje swoje parametry i wlasciwosci.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
A ja mam inny dylemat. Bieznik b. ładny ale oponka niestety 2000r. ops:
Zrobilem błąd w zeszlą zime i kupilem uzywane. Dopiero niedawno spojżałem na date.
Ale zeszła zime przejezdzilem i nie bylo klopotu, a w tą (moze to autosugestia) inaczej mi sie jezdzi tzn. ogolnie na zimowce sie inaczej jezdzi lecz mam wrazenie jakby auto sie mnie nie sluchalo.
na koleinach tak jakby płynął, przy skrecie tak jakby leciutko uciekał.
nie wiem czy to nowe alusy ktore niedawno dostalem czy oponki juz nie te albo cos jeszcze innego.
jak sie zapytalem w serwisie opon przed zamontowaniem goscia jaki jest stan opony, on spojżał na bierznik chwile i powiedzial " mozna jezdzic"
Co o tym sadzicie.
Komentarz
-
-
BOODZISZ, opona ma już 9 lat także sporo ja w poprzednim autku też na zimę początkowo miałem używane...i polatałem na nich w sumie 1 miesiąc. Auto się nie słuchało i przy każdym hamowaniu abs się właczał. I potem musiałem kupic nowe bo strach mi w oczy zaglądał Bieżnik nie jest najwazniejszy. Co z tego że ma 5-6mm skoro ta guma już ma tyle lat i nie trzyma odpowiednich parametrów.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
witam was ponownie!
Wczoraj dopiero dostałem odpowiedź od gościa w sprawie mojego zapytania o stan opon na felgach które chciałem kupić.
Otóż, opony są Pirelli P6000 205/55/16 a ich stan to: Data produkcji koniec 2003r., natomiast głębokość bieżnika to 4mm. Gościu pisze że jeszcze jeden sezon można na nich spokojnie przejeździć. A co Wy o tym sądzicie???
Tak jak pisałem wcześniej, to głównie mi chodzim o atu bo są fajne i dobra cena ale przy okazji chciałem wstrzymać się z kupnem nowych opon na to lato.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
dzięki. też tak właśnie myślałem że za stara data produkcji. Jeżeli chodzi o ten parametr to chyba dobrze jest jak jest nie starsza niż 2005r., co???
OK, a co z bieznikiem 4mm ???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz